El meu Blog

En aquest blog el que he volgut fer és reunir totes les receptes fàcils que amb la col·laboració de la meva família, amigues i blogs he pogut anar recopilant i provant de fer ,esperant que els agradin a tots.

Us convido a provar de fer-les i a deixar-hi algun comentari i tan aviat com pugui contestaré ,desitjo que us agradi i que gaudiu tant com jo.

Gràcies.

Elena.

Datos personales

sábado, 7 de enero de 2012

Melmelada de plàtan i xocolata




Aquesta melmelada m’han dit que està molt bona ,jo encara no l’he tastat,però a qui li he regalat i l’han tastat ,han dit que era molt bona.

Ingredients
-650 grs de plàtans madurs
-450 grs  grs de sucre
-opcional un polsim de “nuez moscada”(la meva no en porta,ja que el gust d’aquesta espècie no m’agrada)
-1 llimona
-70 grs de xocolata de 74% de cacau.

Realització

Agafem els plàtans pelats en el vas de la thermomix amb el suc de les llimones i el sucre i farem un puré ,posarem  u segons en velocitat 4.
Afegirem la pell de les llimones i programarem 10 min a temperatura 100º a velocitat 2 ,gir a l’esquerra.
Agafem la xocolata i la trenquem en uns quants trossets i si hi volem posar la nou ,ara es el moment de posar-la i programem 10 minuts a temperatura 100º ,velocitat 2 gir a l’esquerra.
Quan hagi passat aquest temps  mirarem com a quedat d’espès i si veiem que no ens queda prou ,podem afegir uns minuts a temperatura varoma i sense cubilet. Jo en aquest cas vaig haver d’afegir  5 minuts a tem. Varoma ,velocitat 2 gir a l’esquerra. També hem de pensar que quan la melmelada es refreda, sol espesar una mica.
Abans de començar a fer la melmelada ,hem de tenir a punt els pots on volem posar-la ,han d’estar ben nets i esterilitzats,. Agafarem una cassola grossa amb aigua i posarem els pots i les seves tapes a dins i quan comencin a bullir esperarem uns 25 minuts bullin per poder-los treure.
Quan la melmelada estigui ,omplirem els pots i els tanquem ben fort i ho podem fer de dues maneres diferents :
ü  Una seria posant els pots cap per vall  per que es faci el buit jo els i tinc un dia sencer.
ü  L’altre manera seria fent al bany maria,quan tinguem els pots ben tancats ,prepararem una cassola on i puguem posar els pots i que puguin estar coberts d’aigua ,però abans posarem un drap de cuina mateix a la base de la cassola  i a sobre els pots (així impedirem que els pots es petin mentre va bullin l’aigua),l’aigua ha de ser freda ,la farem bullir  i contarem uns  45 min a 1 hora a  partir de que comença a bullir . Quan hagi passat aquest temps tancarem el foc i deixarem que es refredin els pots a dins de l’aigua, llavors ja els podrem treure.
el resultat va ser aquest




No hay comentarios:

Publicar un comentario