El meu Blog

En aquest blog el que he volgut fer és reunir totes les receptes fàcils que amb la col·laboració de la meva família, amigues i blogs he pogut anar recopilant i provant de fer ,esperant que els agradin a tots.

Us convido a provar de fer-les i a deixar-hi algun comentari i tan aviat com pugui contestaré ,desitjo que us agradi i que gaudiu tant com jo.

Gràcies.

Elena.

Datos personales

martes, 24 de septiembre de 2013



Olis d’oliva aromàtics

Ja  fa uns dos anys que em preparo diferents olis aromatitzats amb diferents  especies que jo mateixa cultivo com és el cas de la alfàbrega,l’orenga ,el romaní , el timó i també ho combino amb tomàquets cherrys ,alls ,pebre ,canyena i fins i tot amb  ceps que em van regalar.
També aprofito i en faig  uns quants de més i em serveixen per fer un regalet.
Els olis els podem prepara de diferents maneres ; in fusionant , triturant les espècies seques o com jo que  vaig pel camí ràpid  que és agafar l’oli i  posar els ingredients i deixar que passin unes setmanes en un lloc sec i fosc.
Assumpció espero que t'agradin ,i ja m'explicaras.

Ingredients que necessitem per fer els olis:
-         herbes aromàtiques
-         oli d’oliva verge extra
-         recipient de vidre (ampolles , pots ,això si de vidre)
-         pebre
-         tomàquets
-         alls
-         cayena … i tot el que nosaltres ens pugui agradar.


començarem per 
 
OLI  D’ORENGA:
 
Per fer aquest oli el que necessitem és orenga fresc  (si no tenim de fresc podem fer servir el sec) ,el tallarem i el rentarem amb un fil d’aigua ,i deixarem que s’eixugui a sobre d’un paper de cuina. A casi bé tots els olis els hi poso alls ,a uns més que a d’altres ,però ens agrada el gust que hi deixa ,sempre sense pelar ,però si aixafats amb el ganivet. I l’ ingredient  més important un bon oli d’oliva verge extra.

-          ½ litre d’oli d’OVE
-         3 grans d’all
-         Orenga fresc o sec .
-         Ampolla de vidre.

Agafarem i jo hi poso primer tots els ingredients i l’últim omplo amb l’oli. Hi deixarem aquesta ampolla en un lloc sec I fosc com a mínim unes 3 setmanes perquè Així l’oli pugui agafar tot el sabor dels ingredients ,si vols ho pots deixar més temps i agafarà més gust ,això dependrà de si t’agrada més fort el gust o no. I com amb tots haurem de prendre nota de si la quantitat que hem fet servir ens ha agradat  com ha quedat l’oli ,Aixa la pròxima vegada sabrem si necessita més o menys d’alguns ingredients
Aquest oli el podrem fer servir per amanir  plats de :

-         carn
-         peix
-         pasta
-         verdures

No hay comentarios:

Publicar un comentario